حمایت از علائم تجاری غیرمتعارف غیربصری دارای معنای ثانویه در نظامهای ایالات متحده واتحادیه ی اروپا

زهرا شاکری؛ مریم مهربان پورآذر

دوره 31، شماره 25 ، شهریور 1403، ، صفحه 1-21

https://doi.org/10.22067/economlaw.2024.84474.1313

چکیده
  در دنیای مدرن امروز هر تولیدکننده‌ای با هدف تسلط هرچه بیشتر بر بازار محصولات خود و حذف یا کم‌رنگ‌کردن حضور سایر رقبا به دنبال متمایزکردن خود از ایشان است و یکی از این راه‌ها، استفاده از علامت تجاری‌ای است که از علائم سایرین، منحصربفردتر باشد، از این‌رو، استفاده از نشان‌هایی مانند صدا، رایحه، طعم و حس لمس ناشی از محصولات، به عنوان ...  بیشتر