اثربخشی سازوکارهای قانونی توسعه کارآفرینی بر حمایت از حقوق مصرف کننده

فضه سلیمی

دوره 28، شماره 19 ، شهریور 1400، ، صفحه 160-185

https://doi.org/10.22067/lowecon.2022.41774

چکیده
   دانش حقوق با علم اقتصاد پیوند ناگسستنی دارد. در ایجاد تعادل در روابط اجتماعی این دو علم همواره به یکدیگر نیازمند و مرتبط هستند. کارآفرینی از مهم­ترین مباحث مطروحه در علم اقتصاد است و تحقیقات نشان داده است که رشد اقتصادی با سطح فعالیت­های خلاقانه همبستگی مثبت دارد. به عقیده شومپیتر، کارآفرینی موتور محرک توسعه است. هدف کارآفرینی، ...  بیشتر

مسئولیت مدنی تولید و عرضه کنندگان خودروی معیوب در دوره تضمین

حسن مکرمی؛ ابراهیم تقی زاده

دوره 24، شماره 12 ، اردیبهشت 1396، ، صفحه 113-138

https://doi.org/10.22067/le.v24i12.64007

چکیده
  هدف حقوق ایجاد تعادل و برابری در روابط اشخاص است به همین منظور حقوق به حمایت از مصرف کنندگان خودرو پرداخته است . قانونگذار به دلیل اهمیت خودرو ، قانون خاص حمایت از مصرف کنندگان را تصویب کرده است . در این قانون به حق برخورداری از کالای سالم و عاری از عیوب و خطرات بسیار توجه شده و به منظور تحقق این هدف ، قانونگذار حمایت هایی چون دوره تضمین ...  بیشتر